Reklama dzieli się na rozmaite rodzaje, jakie kategoryzuje się ze względu na jej zastosowanie jak także na to do jakiej grupy klientów ma być ona wycelowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, wizualną lub audiowizualną, jak też wiele innych, ale statystyki uwypuklają przejrzyście, że na ludzi najporządniej działa reklama naoczna, nawet jeżeli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty czy ulotki, jednak nie tylko – wstępuje w to bezsprzecznie też reklama telewizyjna czy internetowa poprzez nagrywane oraz emitowane filmiki. Mimo, że dziś większość ludzi ma dostęp do Internetu i sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to nadal na wysokim poziomie popularności oraz efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek oraz plakatów, które dostają się bezpośrednio do rąk potencjalnego klienta albo wręcz bombarduje się go nimi na ulicach, w sklepach i wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
Raporty roczne
Ta schematyczna reklama prawdopodobnie zawsze będzie kultowa, a wszystko w następstwie tego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych pozornie kontrahentów. Sposoby na dotarcie do kontrahenta, naturalnie prawdopodobnego kontrahenta są nadzwyczaj rozmaite. Są tacy, którzy wprost wyspecjalizowali się w tej dyscyplinie oraz nadzwyczaj porządnie wiedzą z jakim produktem muszą kierować się do jakiej grupy osób oraz w jaki sposób, a więc jaką odmianę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że rzeczowy rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, albowiem wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej strony bywają takie rodzaje reklam, które trafią do każdego. Do takiego typu reklamy należą na przykład ulotki, plakaty lub billboardy reklamowe.